lördag 27 oktober 2007

Hugo sov över

Igår kom lille Hugo hit och skulle bo över natten. Matte och husse skulle ut och festa så jag passade på att fråga om jag inte kunde få låna honom - och det fick jag!

En sådan liten bushund det var! Han sprang omkring härhemma som en liten vilde med svansen vilt viftande hela kvällen! Ibland blev han alldeles utpumpad och kastade sig på golvet och vilade en stund - sedan var det full fart igen! Jag tror inte jag sett någon hund vifta på svansen så mycket som Hugo!
Frampå kvällen blev han lite mysig och fick ligga hos mig i soffan och gosa. Fast så fort någon av "tjejerna" gick upp var han förstås tvungen att följa med och kika på vad de gjorde. Ute på promenaderna sprang han och pussade på deras nosar hela tiden; "Hej, hej - visst har vi väl det trevligt tillsammans!" såg han ut att säga till dem. Och de svarade; "Ja, ja..." måttligt roade.
Hugo var jätteduktigt och kissade inte inne en enda gång - förutom förstås alla småskvättar han gjorde när han skulle visa "tjejerna" att han var en jättesnäll valp! (idag skall jag tvätta golvet ;) )

Idag kom matte och husse och då trimmade vi lille Hugo. Den lilla pälsbollen blev en riktigt slank och vacker valp! Trimningen var inte det roligaste han varit med om men han skötte sig ändå riktigt bra! Första trimningen får man räkna med att de är ganska "livliga" på trimbordet!
Husse hjälpte till och höll Hugo och testade även att trimma lite själv - jag tycker att det verkar som om han har anlag för detta! Vi får väl se framöver om han vågar sig på att försöka själv.

Tack Berit och Lennart för att jag fick låna Hugo och för den trevliga stunden under trimningen!

Nu skall vi (jag) snart ta mig an de andra tre valparna också! Det skall bli skoj att få titta på dem lite närmare också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv Marianne! Vi tyckte också det var jättetrevligt med trimning och lite småprat om allt mellan himmel och jord *s*.
Jag blev lite nyfiken på det här med trimningen och skall nog testa nästa gång.
Kramar
Berit

Anonym sa...

Hejsan svejsan! Låter spännande med trimmningen! Jag vet ju att Marianne älskar att trimma - läste det i ett underbart kåseri hon skrivit! Vi fick stränga order att träna vår lilla Happy på att stå på bordet inför trimmningen och vi har som lydiga hundrookiesar gjort precis som våra kära kennelägare sagt, så vi hoppas det skall gå bra när det blir dags för Happy! Ha det gott Kram/Happys familj