tisdag 9 oktober 2007

Hejhej!

Jag har varit dålig på att skriva ett tag - min dator är på lagning, och har haft lite problem med den gamla burken. Men jag tror att nu , efter ett antal timmar och oräknerliga eder, ska det funka hyfsat.

Jag undrar stilla om min goa syster hade en aning om vad hon satte igång, när hon bjöd in er alla att skriva. Att vi har härliga valpköpare visste vi ju förståss, men att ni dessutom bjuder på er själva så fantastiskt är ju sanslöst! Det är otroligt roligt att läsa era roliga, engagerade och målande inlägg - jag "springer in" och kollar så fort jag kan.

Lite extra kul var det att få läsa om Morrten. Han bodde några månader hos mig och min familj innan han flyttade till Bohuslän. Mina tonåringar blev väldigt fästa vid honom, den lille vilden.

Oxå mycket roligt att få läsa om Asta och hennes familj, som flyttade till Sigtuna i somras. Ni är jätteduktiga på att teckna, tjejer! Vi saknar er!

En liten Citrus-rapport: Hon växer, biter, busar och terroriserar oss, precis som hon ska. Fast jag undrar om hon inte slår rekordet i envishet i vårt lilla gäng - hon har tillochmed fått morfar Fred att leka och busa! Häromdagen glömde han bort värdigheten och startade leken själv! Vi bara satt och glodde - att Fred skulle ta initiativet att leka med en valp hade vi aldrig trott.
Ordspråket som säger att man inte kan lära gamla hundar sitta, är nu motbevisat!

Ha det så gott i värmen (!) ;D

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Jag tror Citrus och Hugo kan ta varann i hand. Hugo är också väldigt envis och ger sig inte, han skall ha sista ordet *skratt*. Gosig är han som tur är mellan varven och det uppväger ju allt bitande och buseri. Brukar ha honom liggandes som en liten bebis och det gillar han när han är på det humöret *s*. Ser framemot Söndag kl. 14,00 *s*.
Kramar
Berit och Hugo