söndag 28 oktober 2007

Hugos första trimning


Såhär fin blev jag när Marianne trimmade mig i Lördags. Husse fick testa lite också och det verkade gå riktigt bra. Matte blev nyfiken och skall testa nästa gång.

Hugo sov över hos Marianne och han var ganska så trött när vi kom hem med honom. Han hade ju haft full sjå med att försöka få igång Kola och Ginny, men dom blev ju lite trötta på honom kan jag tänka, han är ju så intensiv våran Hugo*s*. Dippen sa ifrån på en gång sådär fick han tji Hugo.

Stort tack till dig Marianne för övernattning och trimning, han är så mjuk och go nu och fin också. Ser mycket smalare ut. Jag var lite bekymrad innan att han var för tjock, men det var pälsen som gjorde att han såg ut att vara det.

Jag går fortfarande omkring och pratar om för alla vilken tur vi hade med val av kennel och vovve och att vi blev godkända också som valpägare. För goare kennelägare än Marianne och Lisbeth kan man inte få. Alltid hjälpsamma och inga frågor är dumma, för dumma frågor blir det ju verkligen ibland när man blivit cairnägare.

Ha det gott alla i höstrusket!
Kramar och från Hugo en puss
Berit och Lennart

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Så fin han är!! Roligt att läsa att trimningen gick bra!! Kramar till er alla från Happy med familj