torsdag 13 september 2007

Hej i höstkvällen!

Det känns lite konstigt att skriva höstkvällen efter den underbara dag vi haft i dag. Det kändes ju mer sommar än höst!

Ni kanske tycker att vi är dåliga på att blogga, jag och Lisbeth, och det har ni ju rätt i! Men nu när hösten just startar är det ju alltid massor av saker som skall dras igång - man tar nya tag på jobbet, det är träningar och andra engagemang. Och just de här helgerna så har jag några utställningar som jag åker till. Skåne förra helgen och Vårgårda på lördag. Så småningom skall vi se om vi inte kan hitta en lämplig valputställning att försöka dra med er med småvalpar på! Det brukar vara lite kul att göra det tillsammans - både för valpar och hussar/mattar. Och valputställningarna är ju alltid inofficiella vilket betyder att de är mer på kul och för träning - inte på allvar som de stora, officiella tävlingarna jag är på dessa helger. Det brukar dessutom inte vara särskilt dyrt att anmäla sig.

Nu när jag och Lisbeth landat lite och får lite friare helger så skall vi se om vi kan hitta en bra dag att ha vår första valpträff för småvalparna. Det brukar vara roligt bara att låta dem leka, titta på syskonen och hur de utvecklats, lära känna de andra hussarna och mattarna och få höra lite om hur de har det med sina valpar. Skönt ibland att utbyta funderingar runt problem eller bara att få skrävla lite om hur fantastisk den lilla valpen är med någon annan som är i samma situation!
Så skall vi se om vi inte kan lura med Carro. En härlig, hundtokig tjej som har en hund från våran första kull - Nino. Carro är ett riktigt träningsfreak och har säkert lite roliga tips att förmedla - inte minst vad gäller aktivering. Och så tänkte jag att vi kunde ta upp saker som är problematiska eller som man känner sig osäker runt och även lite om sådant som kan komma att skapa trubbel när valpen växer och kommer närmare unghundsfasen.
Men mest av allt vill vi träffas för att ha det trevligt och avspänt!

Efter "lilla" valpträffen så blir det ju dags att ha en "stor" träff igen - dvs att vi tar en höstpromenad eller något liknande för de vovvar som är vuxna. Som jag tänker nu så tar vi inte med småvalparna förrän de är lite större - men det är inte något som är hugget i sten ännu.
Har ni några idéer eller önskemål om höstträffen så får ni gärna lämna dem i bloggen, maila eller ringa.

Snaaaart skall jag ta tillbaka min kamera som ligger och skrotar hos Lisbeth. Och så skall jag ta lite foton på Citrus så att ni får se hur i alla fall hon har växt!

Ha det gott alla!

6 kommentarer:

Bettan sa...

Hehehe, trodde du glömt kameran... ;)

Ni ska veta att jag går förbi den där tingesten trehundra gånger varje dag, och glömmer varje gång Syrran är här att lämna den. Vid något tillfälle har jag lagt den mitt på köksbordet bara för att komma ihåg att skicka med den - men icke! Ingen av oss ser den - då...
Är det det som kallas Teflonminne med iskana???

Ha det gott allihop

Lisbeth (Som just fick hem en muttrande Sambo. Att GAIS skulle slås ihop med ÖIS och Häcken gillas inte... *lerismyg*)

carro sa...

Haha, det behövs inte speciellt mycket övertalning från er sida för att få med mig på "lilla"valpträffen.
Jag tycker ju sånt e sketaroligt och är det nåt jag kan bidra med så gör jag det mer än gärna..
Ett stort plus i kanten är ju att jag får se alla dessa söta små valpar ;)

Kolla upp vad det finns för rolig utställning valparna kan åka på, så hänger jag med och hejjar på :)

Kram från oss i regnet.

En känsla sa...

Hejsan! Vi vill gärna komma och visa upp vår lilla bushund!! Och framförallt få lov att träffa alla vovvar och trevliga mattar hussar och kennelägare!!! Vore supertrevligt om Carro kan komma o ge lite tips på träning!
Lisbeth - ja det finns något som heter teflonminne med iskana - känns som jag också är drabbad - skall vi bilda klubb?!

Bettan sa...

Carro: Du kan få krama valp när du vill, du hittar hit.. ;D

Helene: Jag har livstidsmedlemskap.. :)

Bettan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
En känsla sa...

Ok då är klubben bildad! kram Helene