torsdag 27 september 2007

Min kusin Bonzi (av Sally)










Min kusin är en sheba som heter Bonzi. Han bor med sin husse och matte i Karlskoga, och min matte och jag var där och hälsade på i helgen. Vi är lika gamla (tre år) och för de som inte vet vad en sheba är kan jag berätta att han är ungefär som en mini-akita med tät päls och krullsvans. Han har lika många hårstrån på en kvadratcentimeter som jag har på hela kroppen. Rätt snygg är han också, faktiskt (fast nosa mig i rumpan fick han inte). Efter att jag satt honom på plats hade vi kul. Brottades och sprang i trädgården och vilade på altanen gjorde vi.
Apropå släkten så är jag ju faktiskt moster till Happy och Hugo och deras syskon. Känns moget.
Matte Christina hälsar
mycke svansvift
Sally



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej moster Sally!
Du verkar ha haft en mysig helg med mycket roligt, bra att du säger ifrån. Om vi träffas kära moster så blir det nog mycket att säga till om, för jag är ganska så busig och matte blir lite trött på mig ibland. Du har en duktig matte som ritar så fint.
Hundpussar från Hugo

Marianne sa...

För er syskonbarn kan jag väl ändå berätta att både Sally och matte Christina är ytterst vänliga. Jag har aldrig sett Sally säga till mot någon av sina rasfränder - att hon gör det mot en påträngande japansk kille vittnar väl bara om en god karaktär!
Tack för dina härliga bilder Christina! Hoppas vi får se fler av dem!

Anonym sa...

härliga bilder ! mer sånt ! :)
jag håller med Marianne i det hon skrev- Både Sally å Christina är toppen :)
Det e inte bara japanska killar man ska akta sig för hälsar mina tjejer.. alla killar som vill lukta på "fiffi" är sååå jobbiga och då måste man krokodila lite ;)

Nu får det ta å bli dags för mini-valpträffen snart ;) Blir det innan snön börjar falla tro ?! ;)

ps. ni kan gå in å läsa på min hemsida hur det är med min lille Nino och vad han har vart med om, stackaren.. Finns i bloggen. www.nogg.se/caroo ....

ha det bra å kram på er alla.
/carro å dom tre fyrbentingarna.